VERDELER VAN PREMIUM MERKEN SINDS 1978

Onder het motto ‘opgeven is geen optie’, beklimmen zeven medewerkers van NewItera, de top van de Alpe d’Huez voor hun collega Henk. Het IT consultancy bedrijf wist daarmee meer dan 15.000 euro in te zamelen voor kankeronderzoek. Wij spraken Luuk Mahot, marketingmanager bij Newitera, over hun deelname aan Alpe d’Huzes.

Waarom deden jullie mee aan Alpe d'HuZes?

Als IT-bedrijf brengen we een groot deel van onze dag zittend door. We willen onze medewerkers dan ook stimuleren om meer te bewegen. Daaruit kwam het idee dat we met een aantal collega’s die af en toe de fiets namen een eigen wieleroutfit wilden.

Vanuit dit initiatief zochten we een partner die gepersonaliseerde fietskleding ontwerpt. Aangezien ikzelf een fervente Castelli-fan ben, was de keuze snel gemaakt. Zo kwamen we uit bij Castelli Custom en begonnen we met het ontwerp van onze fietsshirts. Kort hierna werden we geconfronteerd met het feit dat onze collega Henk getroffen werd door beenmergkanker.

Hierdoor kwam alles in een stroomversnelling en kregen we het idee om mee te gaan doen aan het goede doel, Alpe d’HuZes om Henk, die één van onze fietsers was, een hart onder de riem te steken.

Hoe zijn jullie op het idee gekomen van het design van de fietsshirts?

In samenspraak met de designer van Castelli Custom, wilden we graag dat onze fietsoutfit vol symboliek en herinneringen stonden. Zo noemen we intern Henk wel eens liefkozend ‘Breekje’, omdat hij als fervente motorrijder regelmatig onderuit ging en daarbij altijd iets brak. Daar hebben we een logo van laten maken en die hebben we op onze bovenbenen laten zetten van de outfit. Het is eigenlijk een droedel dat Henk zelf altijd tekende en die we graag als symbool mee de berg op wilden nemen.

Daarnaast hebben we ook het motto ‘opgeven is geen optie’ op de kraag laten zetten in het Italiaans. We wilden natuurlijk het Italiaanse karakter van Castelli eren en besloten om dit dan subtiel in de kraag te verwerken. Verder staat op de achterkant ook in het Italiaans ‘Hij die gelooft wint’. We kozen verder voor een sobere look in het zwart, omdat we ook geloven dat de sterkte vanuit jezelf moet komen en niet omdat je er flitsend uitziet.

“Het verhaal van Henk werkt heel inspirerend voor ons, en als het dan even wat moeilijker gaat dan denken we vaak aan Henks verhaal. ​”

Waarom deden jullie mee aan Alpe d'HuZes?

Heel fijn, het was enorm zwaar. We doen dit uiteraard voor Henk en dat maakt het beklimmen van de top zoveel mooier. Zeker als je weet wat Henk met zijn gezin al heeft moeten doorstaan. Zo’n elf jaar geleden overleed Henks vrouw Wilma aan kanker en een jaar later werd bij zijn dochter Xena botkanker vastgesteld. Waarbij tijdens een operatie een gedeelte van haar been is afgezet.

Henk en zijn dochter zijn hier op een ongelooflijke manier mee omgegaan en zijn dochter speelt rolstoelbasketbal en won ondertussen zelfs goud tijdens de Paralympische Spelen in Tokio. Het verhaal van Henk werkt heel inspirerend voor ons, en als het dan even wat moeilijker gaat dan denken we vaak aan Henks verhaal. 

newsletter

subscribe to get the best from me

Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue
Subscribe to our newsletter

Sign up to receive updates, promotions, and sneak peaks of upcoming products. Plus 20% off your next order.

Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue

Laat uw gegevens achter en onze teamwear experts nemen contact met je op!